Jeg har nå byttet ut min Davis Vantage Pro2 fra 2008. Den er byttet ut med utstyr fra Ecowitt. Det er en Wittboy W90 og separat nedbørsmåler GH40H. De kommuniserer med en GW2000 hub som er koblet på mitt lokale nettverk. De registrerer temperatur inne og ute, regn, fuktighet inne og ute, vindretning, vindstyrke, lufttrykk, solstråling og UV-indeks.
Følerne som står ute kommuniserer trådløst med GW2000 inne. Opplysningene overføres med få sekunders mellomrom.
Opplysningene fra sensorene overføres kontinuerlig til PC fra GW2000.
På PCen bruker jeg Weather Display for å hente inn dataene fra GW2000, gjøre en del beregninger, lagre dataene på PCen og overføre de til webserveren. Data overføres til webserveren hvert 30. sekund. Det betyr at du på hovedsiden kan se endringer i været hvert 30. sekund.